Hrana koju bi s godinama trebalo da izbjegavate

Zanimljivosti

S godinama određene namirnice počinju sve štetnije da djeluju na organizam.

Ako se bližite pedesetoj ili ste pak već prešli taj prag, svakako bi trebalo da izbjegavate hranu koja prijeti da začepi arterije, povisi krvni pritisak ili uzrokuje probleme sa snom.


 

Konzumirajte manje soli

Prevelika količina soli u ishrani negativno utječe na krvni pritisak. Naime, so navodi tijelo da zadržava vodu, a dodatne količine viškova vode u tijelu povisuje krvni pritisak. A što je viši krvni pritisak, to je i veći pritisak na srce, bubrege, arterije i mozak. Visok krvni pritisak može da dovede do srčanog udara, moždanog udara i bolesti bubrega. Iako za neke namirnice, poput čipsa, znate da sadrže velike količine soli, u nekim namirnicama so je sakrivena, poput obrađenog mesa, sireva, smrznute hrane, pice, pa čak i žitarica za doručak.

Izbjegavajte slaninu

Čak jedna od tri osobe u SAD-u pati od artritisa ili srodne hronične bolesti zglobova, a postoje određene namirnice koje će samo pogoršati taj problem. Naučnici su otkrili da su enzimi COX-2 aktivniji i uzrokuju probleme sa zglobovima kada konzumirate više masnih kiselina omega-6 od omega-3. Na vrhu liste hrane koju treba izbjegavati je slanina, te meso, žumanjak, kukuruz, suncokret, sjemenke soje, margarin i više-manje sve što je pečeno.

Treća čaša vina

Brojne studije pokazuju kako je umjerena količina vina zapravo dobra za zdravlje, ali problem je u određivanju tog “umjerenog”, a polovina boce vina svake večeri sigurno nije umjerena doza. Mala do umjerena količina alkohola znači pijenje dvije do sedam čaša vina nedjeljno. Treba imati na umu da pretjerano ispijanje alkohola može da našteti bubrezima i jetri, a bolesti srca vodeći su uzrok smrti kod velikog broja ljudi koji pretjerano piju alkoholna pića.

Tamna strana šećera

Većina ljudi šećer izbjegava da se ne bi ugojili. Ali, to je samo dio priče o šećeru. Naučnici su otkrili da pretjerana količina šećera može da našteti organizmu na nekoliko načina. Kada konzumirate šećer, u bilo kojem obliku, tijelo ga pretvara u glukozu. S visokim nivoima glukoze u krvi povezan je dijabetes. Pored toga što je opasan sam po sebi, dijabetes također može dovesti do zdravstvenih problema kao što su kardiovaskularne bolesti, oštećenje bubrega ili nervnog sistema. Dijabetičari također mogu da imaju problema s kožom, ustima i kostima, što čini da izgledate i osjećate se starije.

Gazirana bezalkoholna pića

Američko udruženje dijabetičara preporučuje smanjenje konzumacije slatkih pića koja sadrže šećer kako bi se umanjio rizik od dijabetesa. Prosječna konzerva zašećerenog gaziranog bezalkoholnog pića sadrži oko 150 kalorija i 40 grama ugljenih hidrata, što čini jednak iznos ugljenih hidrata koji sadrži deset kašika šećera. Energetska pića imaju vrlo sličan sastav, a ako se već odlučite da ga popijete, barem pogledajte na etiketi koliko ugljenih hidrata sadrži.

Foto priče

Svježe domaće gljive sa tržišta BiH potisnule uvozne, godišnje se proizvede 2.200 tona

Uzgoj gljiva u Tuzlanskom kantonu posljednjih nekoliko godina sve je zastupljeniji. Domaće svježe gljive sa našeg tržišta potisnule su uvozne, što uzgajivači smatraju najvećim uspjehom. Kažu da je riječ o unosnom poslu od kojeg se može živjeti, a najavljuju i uspostavljanje procesa prerade gljiva, što bi im omogućilo dodatnu i dugotrajniju zaradu.

Opširnije... Link